تلویزیون شهری

اجاره و خرید تلویزیون های شهری

تلویزیون شهری

اجاره و خرید تلویزیون های شهری

واردکننده تلویزیون شهری - خرید تلویزیون شهری,اجاره تلویزیون های شهری غول پیکر نمایشگاهی در تهران و ایران

  • ۰
  • ۰
تلویزیون شهری ال ای دی پانل کو را بیشتر به نام تلویزیون شهری ال ای دی می‌شناسند به این خاطر که همه تصاویری که روی این فروش تلویزیون شهری بزرگ دیده می‌شود، توسط ال ای دی های کوچکی با رنگ‌های مختلفی و در فواصل متفاوت در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، نمایش داده می‌شود. اجزای هر تصویر که روی تلویزیون نمایش داده می‌شود از یک سری پیکسل تشکیل شده است.  خرید تلویزیون‌ شهری دو نوع ساختار پیکسلی RGB و ۲RGB دارند. در نوع اول که RGB نام دارد هر پیکسل از ۳ عدد ال ای دی با رنگ‌های قرمز، سبز و آبی ساخته می‌شود اما در نوع دوم یا ۲RGB هر پیکسل از ۴ عدد ال ای دی تشکیل شده است. این ۴ عدد، ۲ عدد ال ای دی قرمز رنگ و ۲ عدد ال ای دی سبز و آبی را شامل می‌شود. قرار گرفتن این ال ای دی ها با رنگ‌های مختلف و ترکیب نورهای آن‌ها تصویری با رنگ‌های کامل را به‌وجود می‌آورد.

چه نکاتی را باید به‌هنگام خرید یا اجاره تلویزیون شهری در نظر گرفت؟

کیفیت تصاویر تشکیل شده

مطمئنا هر چه کیفیت تصاویر تشکیل شده بیشتر باشد، توجه مشتریان را بیشتر می‌تواند به خود جلب کند. اما چه عامل یا عواملی در بالا بردن کیفیت تصاویر موثر است؟

«دات پیتچ» (Dot Pitch) عاملی مهم و تعیین‌کننده است. دات پیتچ را به‌عنوان عامل فاصله‌ی بین پیکسل‌ها معرفی می‌کنند. اگر بخواهیم نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم، دات پیتچ دقیقا فاصله‌ی مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور است که بر حسب میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود. هر چه این عدد کوچکتر باشد، کیفیت تصاویر نمایش داده شده بالاتر می‌رود. به عنوان مثال، P8 به‌معنای فاصله‌ی ۸ میلی‌متری بین دو پیکسل مجاور در تلویزیون شهری است.

نوع راه‌اندازی

راه‌اندازی تلویزیون‌ شهری به دو صورت «آنلاین» (Online) و «آفلاین» (Offline) نوع آنلاین ابعادی بزرگ دارد که برای راه‌اندازی آن به یک کامپیوتر شخصی نیاز خواهید داشت. در حقیقت هرآنچه که در کامپیوتر پردازش می‌شود در مانیتور بزرگ این تلویزیون نیز نمایش داده می‌شود. نکته‌ی دیگر اینکه برای نمایش تصاویر باید کامپیوتر به‌طور مداوم روشن بماند. اما نوع آفلاین از قبل توسط کامپیوتر برنامه‌ریزی می‌شود و سپس خرید تلویزیون شهری برای ادامه‌ی کار به آن نیاز نخواهد داشت.

کاربرد

یکی دیگر از نکاتی که باید به‌هنگام خرید یا اجاره نمایشگر شهری دقت کرد، کاربرد آن است. همان‌طور که اشاره شد، تلویزیون‌های شهری در معابر عمومی یا در فضاهای بسته همانند ورزشگاه‌ها یا فروشگاه‌های سرپوشیده استفاده می‌شوند. همین استفاده‌ی متفاوت، ویژگی‌های مختلف و در ادامه‌ی آن دو نام Indoor و Outdoor را برای این تلویزیون‌ها به‌وجود آورده است.

همان‌طور که از نام Outdoor مشخص است، از این نوع تلویزیون شهری بیشتر در فضاهای باز شهری مانند چهارراه‌ها، بزرگ‌راه‌ها، فرودگاه‌ها و غیره استفاده می‌شود. این تلویزیون‌ها در برابر آب و ضربه مقاومت خوبی دارند و وجود آفتاب‌گیر روی هر پیکسل موجب نمایش بهتر تصاویر می‌شود. نوع Indoor بیشتر در فضاهای بسته همانند تالار، استادیوم ورزشی، سالن‌های تئاتر و غیره به‌کار می‌رود و برخلاف نوع Outdoor در برابر آب مقاومت نداشته و فاقد آفتاب‌گیر هستند به این خاطر که عملا به آن نیازی نخواهند داشت.

زاویه‌ی دید

از دیگر موارد مهم برای خرید یا اجاره تلویزیون شهری زاویه‌ی دید است. زاویه دید صفحه‌ی این تلویزیون باید به گونه‌ای باشد که اکثر افرادی که با زوایای مختلف به آن نگاه می‌کنند، مطالب و تصاویر روی آن را بتوانند به آسانی ببینند. این زاویه‌ی دید در حقیقت زاویه‌ی هر ال ای دی است که در حدود ۱۲۰ تا ۱۸۰ درجه است که در تلویزیون‌های مختلف اندازه‌ای متفاوت دارد. هرچه زاویه دید ال ای دی بزرگتر باشد، تصویر آن در زوایای بیشتری دیده می‌شود.

اندازه

یک تلویزیون شهری در ابعاد مختلف ساخته می‌شود اما در این میان کدامیک برای شما مناسب است؟ با توجه به یک قانون کلی هرچه صفحه مانیتور تلویزیون شهری دورتر و سرعت عبور افراد از مقابل آن زیادتر باشد، اندازه‌ی آن نیز باید بزرگتر باشد تا کلمات و تصاویر به آسانی دیده شوند. در یک محاسبه‌ی نسبتا دقیق، اندازه‌ی مناسب تلویزیون شهری را از تقسیم میانگین فاصله‌ی دید بر ۱۰ بدست می‌آورند. به‌عنوان مثال اگر فاصله‌ی دید نزدیکترین بیننده ۱۰ و دورترین بیننده ۲۰ باشد، میانگین آن ۱۵ می‌شود. تقسیم عدد ۱۵ بر ۱۰‌، ۱٫۵ است که نشان می‌دهد ۱٫۵ متر مربع از این تلویزیون شهری برای این فاصله‌ی دید مناسب است.

شدت نور

یکی دیگر از عواملی که موجی نمایش بهتر تصاویر در فروش تلویزیون شهری می‌شود، شدت نور است. شدت نور با توجه به ساختار پیکسلی در تلویزیون‌های مختلف تغییر می‌کند. شدت نور در تلویزیون‌های نوع RGB بیشترین مقدار و در ۲RGB کمترین مقدار است. هرچه شدت نور بیشتر باشد تصویر روشن‌تر و واضح‌تر نمایش داده می‌شود.

هرچند که برای خرید یا اجاره نمایشگر شهری باید موارد متعددی در نظر گرفته شود اما کاربرد جالب و مناسب آن، این فرصت را برای صاحبان شرکت‌ها به‌وجود می‌آورد تا یکی از راه‌های تاثیرگذار برای فروش محصولاتشان را امتحان کنند. همه موارد ذکر شده می‌تواند ملاک‌ها و معیارهای مناسبی را برای خرید یا اجاره نمایشگر شهری با امکانات مناسب و متناسب با نیاز افراد به‌وجود آورد.

گسترش تکنولوژی تلویزیون شهری 

تلویزیون شهری یکی از برترین و کاربردی ترین تکنولوژی های روز دنیا می باشد که محبوبیت آن روز به روز در حال افزایش است. این سیستم ترکیبی است از صفحه نمایش های مختلف که همگی هم اندازه ی هم هستند. این صفحه های نمایش می توانند ال ای دی، ال سی دی و پلاسما باشند. هدف از اتصال و ترکیب این مانیتورها به یکدیگر ایجاد یک صفحه نمایش در ابعاد خیلی بزرگ می باشد تا بتوان تصاویر، فیلم، پروژه، تبلیغات و هرگونه اطلاعات دیگر را در آن نمایش داد. در تلویزیون شهری می توان یک تصویر و طرح را در کل صفحه های نمایش تقسیم کرد و نمایش داد و یا به هر یک از صفحه نمایش های مختلف به صورت مجزا تصاویر و طرح های گوناگون و خاصی را برای نمایش ارائه داد.

عناصر و ویژگی های مختلفی در کیفیت تلویزیون های شهری تاثیر گذار می باشد که یکی از مهم ترین آن ها فاصله ی اتصال بین صفحه نمایش ها می باشد. هر چه عرض لبه ی اتصال بین تلویزیون ها به یکدیگر کم تر باشد ( به میلی متر) در نتیجه چشم انسان به سختی می تواند جدایی بین مانیتورها را تشخیص دهد و حس یک صفحه نمایش با ابعاد قول پیکر برای مشاهده کننده ایجاد می شود. البته باید خاطر نشان شد که هر چه این فاصله کم تر باشد قیمت تلویزیون شهری نیز بیش تر خواهد شد.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در کیفیت تلویزیون شهری مشخصات سخت افزار کامپیوتری است که داده ها به وسیله آن به صفحه نمایش منتقل می شود. کامپیوتری که به تلویزیون شهری متصل می شود باید قدرت پردازش خیلی بالایی داشته باشد، به خصوص زمانی که تعداد مانیتورها زیاد باشد. اساسا قدرت پردازش CPU، قدرت پردازش GPU، و RAM یا همان حافظه ی داخلی سه پارامتر اصلی و مهم در مشخصات کامپیوتر است که باید مد نظر قرار گیرد. به عنوان مثال اگر قصد نمایش داده و اطلاعات را در تلویزیون شهری دارید؛ به صورتی که هر مانیتور محتوای مختلفی را ارائه دهد، نیازی به استفاده از کامپیوتری با قابلیت پردازش گرافیک بالا، CPU قدرتمند و RAM بالا نیست و می توانید این کار را توسط یک کامپیتر معمولی تر انجام دهید. اما در صورتی که قصد نمایش فیلمی را در یک تلویزیون شهری ۳X3 (مجموعا نه صفحه نمایش) دارید، توصیه می شود که از کامپیوتری با یک پردازنده ی پیشرفته و کارت گرافیک و RAM بالا استفاده کنید.

نکته بعدی که در کیفیت اجاره تلویزیون شهری تاثیر گذار است، نحوه ی اتصال مانیتورها به کامپیوتر می باشد. امروزه اکثر مانیتورها با کابل هایی همچون HDMI، Display Port و VGA به کامپیوتر متصل می شوند اما در بعضی موارد پیش می آید که نمی توان کامپیوتر را در نزدیکی تلویزیون قرار داد و کابل های موجود کوتاه می باشند در نتیجه باید از اتصالات دیگری استفاده کرد که هر یک در کیفیت تلویزیون تاثیر گذار است. به عنوان مثال می توان از کابل های طولانی تر استفاده نمود که حداکثر طول آن ها ۳۰ متر است اما در این فاصله یا بیش تر سیگنال ویدئویی کیفیت خود را از دست می دهد.

همان گونه که بیان کردیم تلویزیون شهری یکی از محبوب ترین تکنولوژی های ساخت بشر در چند سال اخیر می باشد که در برگزاری خیلیی از رویدادها به خصوص رویدادهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. علت محبوبیت این صفحه نمایش های غول پیکر نسبت به سایر تکنولوژی های موجود کیفیت عالی تصاویر و رزولوشن خوب آن ها است. عوامل متعددی در کیفیت تلویزیون های شهری تاثیر گذار است که با کنترل آن ها می توان از افت کیفیت تصاویر جلوگیری کرد.

مزایای تلویزیون شهری برای تبلیغات

اخیرا خیلی از شرکت‌ها به جای استفاده از رسانه‌هایی از قبیل اینترنت و رادیو به استفاده کردن از تلیغات تلویزیونی روی آورده‌اند. از این رو خرید تلویزیون شهری برای انجام تبلیغات امری عادی به‌حساب می‌آید. اما چرا باید برای تبلیغات از تلویزیون شهری استفاده کنیم. وقتی که شما می‌خواهید یک کار تبلیغاتی با هدفی مشخص انجام دهید خیلی مهم است که فردی آگاه در این زمینه باشید. در ادامه در مورد ۵ دلیل مهم در ارتباط با استفاده کردن از تلویزیون شهری به بحث می‌نشینیم.

آیا اینترنت به جای تلویزیون شهری جواب می دهد؟

قبل از اینکه بحث اصلی را شروع کنیم، اجازه دهید به یک تصور غلط و رایج اشاره کنیم؛ “اینترنت جایگزین تلویزیون شده است”. با وجود سرویس‌هایی از قبیل (Netflix)، (Hulu) و (Youtube) زوال و از بین روفتن تلویزیون به کی موضوع داغ تبدیل شده است. مطالعات مربوط به چندین سازمان‌ بزرگ از قبیل (Nielson) و (Temkin Group) به نتیجه رسیده است که استفاده کردن از اینترنت تماشای تلویزیون را تکمیل می‌کند؛ درحقیقت تکمیل کننده‌ی آن است. بیش از یک سوم تماشاگران تلویزیون به‌طور همزمان به اینترنت متصل هستند و از آن استفاده می‌کنند. یک نمونه‌ی جدیدی از این بررسی به استفاده‌های چندگانه از وسایل ارتباط جمعی از قبیل تلویزیون، تلفن، تبلت و کامپیوتر مربوط می‌شود. طبق بررسی‌های انجام شده، ۳۸% در صد از استفاده‌کنندگان موبایل به‌ هنگامیکه یک تبلیغ تلویزیونی در مورد یک کالا را می‌بینند به اینترنت متصل می‌شوند تا اطلاعاتی در ارتباط با آن کالا کسب کنند. بنابراین استفاده کردن از هردو چه اینترنت و چه تلویزیون می‌تواند مفید باشد. به خصوص تلویزیون‌ شهری که می‌تواند این کار را به آسانی به وسیله صفحه‌ی مانیتور بزرگش انجام دهد.

وجود آمار مردمی قابل توجه برای تماشای تلویزیون

تعداد بالای تماشاگران تلویزیون موضوعی کاملا واضح است اما مهمترین عنصر تبلیغات تلویزیونی تعداد زیاد برنامه‌های تلویزیون است. در تلویزیون برنامه‌های متنوعی برای همه سلایق وجود دارد. به‌عنوان مثال اگر بخواهید مخاطبان شما افرادی باشند که عاشق زبان انگلیسی هستند، آن‌ها مطمئنا کسانی هستند که برنامه‌های آموزش زبان را تماشا می‌کنند. یا اگر می‌خواهید زنانی خانه‌دار را جذب کنید مطمئنا آن‌ها کسانی هستند که به هنگام صبح به تماشای برنامه‌های آشپزی می‌پردازند. در یک تلویزیون شهری نیز می‌توان تبلیغاتی با رویکردی ذکر شده را قرار داد تا مخاطبان خاص خود را پیدا کرد.

اثر خیلی قوی و طولانی مدت تلویزیون شهری

هیچ وسیله‌ای دیگری همانند تلویزیون اثری تا این اندازه طولانی‌مدت و قوی ندارد. اکثر مردم اطلاعاتی کافی در ارتباط با یک محصول را تنها به وسیله تلویزیون بدست می‌آورند. ترکیب عناصری همانند صدا و تصویر شرایطی را به‌وجود می‌آورد که فرد می‌تواند یک شی را با همه خصوصیاتش به راحتی درک و مشاهده کند.

اندازه، تکنولوژی و کیفیت تلویزیون شهری

تکنولوژی تلویزیون‌ها امروزه به‌سمتی می‌رود که به‌مرور بزرگتر، مقرون به‌صرفه‌تر و با کیفیت‌تر ‌شوند. اندازه‌ی تلویزیون‌ها به مرور بزرگتر می‌شود. همینطور تکنولوژی ساخت تلویزیون‌ها به‌مرور به سمت قابلیت‌های فراوان اتصال به شبکه و پخش با کیفیت بالا می‌رود. از طرفی خیلی از افراد برخلاف گذشته به تلویزیون دسترسی دارند. همه این قابلیت‌ها شما را به‌سمتی می‌برد تا یک حضور فعال، زیبا و موثر از خودتان در قالب محصولاتتان را به وجود آورید و با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید. اجاره کردن یک تلویزیون شهری با قیمت مناسب می‌تواند شما را به خیلیی از اهداف شخصیتان برساند.

مقرون به‌صرفه بودن تلویزیون شهری

هنگامیکه شما بازار سرمایه‌گذای خود را مشخص کردید و مخاطبان شما معلوم شد، تلویزیون به‌طور غیر قابل باوری مقرون به‌صرفه است. اصطلاح «هزینه برای هر هزار نفر» (Cost-Per-Thousands)، اصطلاحی معروف است. به این معنی که با کمترین هزینه می‌توانید هزار نفر از مخاطبانتان را به وسیله تلویزیون جذب کنید. متوسط تماشای تلویزیون در ایران در بین خانم‌های خانه‌دار و کودکان ۴ تا ۵ سال بین ۴ تا ۵ ساعت در طول روز است. بنابراین این افراد نزدیک به ۱ ساعت به تماشای تبلیغات تلویزیونی می‌پردازند. همان‌طور که می‌بینید هزینه‌ی زیادی برای ارتباط با مخاطبین به وسیله فروش تلویزیون شهری نیاز نیست.

تلویزیون شهری تکمیل‌کننده‌ی دیگر رسانه‌ها

هنگامی که شما فروشی را به وسیله اینترنت انجام می‌دهید مطمئنا نیاز دارید تا به دیگران برای سر زدن به سایتتان به‌طور مداوم یادآوری کنید. البته این کار به وسیله تکنولوژیی‌های پیشرفته‌ی امروزی قابل انجام است. در مقایسه اگر بخواهید افراد را به دیدن یک برنامه‌ی خاص در تلویزیون ترغیب کنید میزان یادآوری از ۱۰% تا ۳۰% کاهش میابد. در نهایت باید بدانید که هیچ رسانه‌ای از جمله تلویزیون بر دیگری برتری ندارد تنها چیزی که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند چگونگی استفاده و کاربرد آن‌ها است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی