تلویزیون شهری

اجاره و خرید تلویزیون های شهری

تلویزیون شهری

اجاره و خرید تلویزیون های شهری

واردکننده تلویزیون شهری - خرید تلویزیون شهری,اجاره تلویزیون های شهری غول پیکر نمایشگاهی در تهران و ایران

  • ۰
  • ۰

ایمپلنت دندان یکی از روش های مفید برای جایگزینی دندان های از دست رفته انسان است. جایگزینی که بیشترین شباهت را به دندان های اصلی انسان دارد و دقیقا همان نقشی را ایفا می کند که دندان های اصلی در بدن دارند. تا چندین سال گذشته، افرادی که دندان های اصلی خود را به هر دلیلی از دست می داند بسیار نا امید و مایوس می شدند. خالی ماندن دهان از دندان خطرات زیادی را برای سلامتی انسان خواهد داشت. اما با بروز علم و فناوری جدیدی به نام ایمپلنت دندان، دیگر فردی باقی نخواهد ماند تا با از دست دادن دندان های اصلی، خود را سرزنش کند. در مورد ایمپلنت دندان چه می دانید؟ در این مطلب از وبسایت دکتر محمدی قصد داریم در مورد ایمپلنت دندان صحبتی مفصل و جامع با یکدیگر داشته باشیم. از این رو پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

آشنایی با ایمپلنت دندان 

همان طور که در ابتدای مطلب به ان اشاره کردیم، ایمپلنت دندان بهترین جایگزین برای دندان های طبیعی است. ایمپلنت دندان در واقع یک ریشه مصنوعی است که به شکل پیچ در درون استخوان فک قرار می گیرد. این پیچ که از جنس تیتانویم است در واقع نقش ریشه دندان های اصلی را در ایمپلنت دندان ایفا می کند. به همان صورت که دندان های اصلی ما بر روی ریشه خود سوار شده اند، یک یا چند دندانی که با تاج دندان ساخته شه اند در لابراتور نیز بر روی ایمپلنت هایی که نقش پایه را دارند قرار خواهد گرفت. ایمپلنت دندان باعث می شود شما دیگر نگرانی برای دندان های از دست رفته خود نداشته باشید. 
این خدمات دندان پزشکی امروزه به یک روش محبوب و بسیار کارامد تبدیل شده است. افرادی که به هر دلیلی یک یا چند دندان اصلی خود را از دست می دهند به راحتی می توانند با اجرای ایمپلنت دندان، مشابه ترین گزینه را به دندان های اصلی برای خود بازگردانند. ایمپلنت دندان نه تنها از نظر کارایی بیشترین شباهت را به دندان های اصلی انسان دارد بلکه از نظر زیبایی نیز به همان اندازه دندان های اصلی، نقش آفرین است. اجرای ایمپلنت دندان باعث می شود، زیبایی صورت شما به شما بازگردد و از لبخند زدن احساس رضایت و خرسندی داشته باشید.

بررسی تاریخچه ایمپلنت دندان

بد نیست کمی با تاریخچه ایمپلنت دندان اشنا شوید و بدانید که اصلا این روش از چه زمانی در کلینیک دندانپزشکی مورد استفاده قرار گرفت و مبدا شکل گیری ان کدام سرزمین بود. نسخه اولیه ایمپلنت دندان را می توان به حدود 2 هزار سال قبل ارتباط داد. نسخه های اولیه ایمپلنت دندان ابتدا در چین باستان مورد استفاده قرار گرفت. هر چند در ان زمان، ایمپلنت دندان نقش و مفهوم امروزی را نداشت. نخستین در چین باستان از میخچه های درست شده از بامبو به عنوان جایگزینی برای دندان های اصلی استفاده می کردند.

در قرن هجدهم میلادی بود تعدادی از پژوهشگران شروع به انجام آزمایشاتی مختلف برای ساخت ایمپلنت های دندانی کردند. ان ها ابتدا کار خود را با استفاده از طلا و آلیاژ آغاز کردند و اما نتوانستند در این آزمایش چندان نتیجه مطلوبی بگیرند. حتی در سال 1886 میلادی، یک پزشک چندین ازمایش را بر روی یک تاج چینی سوار شده بر روی یک دیسک پلاتینی انجام داد و ان را به عنوان یک جایگزین برای دندان های اصلی استفاده کرد اما در این عمل نیز نتوانست موفقیتی حاصل کند. در سال 1952 میلادی یک جراح سوئدی که چندین سال مشغول تحقیق برای جایگزینی دندان های اصلی بود متوجه خواص مورد نیاز به جهت جوش خوردن موفقیت آمیز ایمپلنت دندان شد و توانست اولین عمل کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهد. بنابر این باید جراح سوئدی (برین مارک) را اولین فردی معرفی کرد که توانست بعد از سال ها تحقیق و فعالیت، اولین کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهد. ایمپلنت دندانی که امروزه در کلینیک های دندان پزشکی مورد استفاده و اجرا قرار می گیرد، تماما مدیون زحمات و تحقیقات 30 ساله برین مارک می باشد.

اجرا و مواد سازنده ایمپلنت دندان

ایمپلنت از چه چیزی ساخته شده است؟ این سوال برای افرادی که در مورد ایمپلنت دندان کنجکاو هستند به وجود خواهد امد. به راستی اجزای تشکیل دهنده و مواد سازنده ایمپلنت دندان چه موادی هستند. اجزا ایمپلنت دندان تنها 3 مورد هستند. فیکسچر یا پایه ایمپلنت، اباتمنت یا همان ابزار اتصال فیکسچر به تاج و تاج دندان یا همان پروتز دندان مصنوعی، 3 اجزای اصلی ایمپلنت دندان هستند. اما مواد سازنده ان از اجزای مختلفی ساخته می شود که سرامیک یا زیرکونیا و تیتانیوم برخی از ان ها می باشند. مواد سازنده ایمپلنت بر اساس نوع ایمپلنت دندان متفاوت است. نا گفته نماند که بر حال حاضر ایمپلنت های تیتانیومی بیشترین کاربرد را دارند.

معرفی انواع ایمپلنت دندان

برای کاشت ایمپلنت دندان بهتر است انواع ایمپلنت را بشناسید. 5 نوع ایمپلنت وجود دارد. ایمپلنت دندان سنتی یا استاندارد، اوردنچر، مینی ایمپلنت، All on 4 و ایمپلنت دیجیتال یا ایمپلنت فوری انواع ایمپلنت دندان می باشند. هر یک از این موارد ذکر شده، ویژگی های خاصی دارند. برای مثال اوردنچر بر پایه ایمپلنت نیز تقریبا همان ساختاری را دارد که دندان های مصنوعی سنتی دارند. البته با این تفاوت که پروتز دندانی به جای اینکه بر روی لثه قرار بگیرد، بر روی پایه ایمپلنت سوار خواهد شد.
یا حتی مینی ایمپلنت که از یک پایه تیتانیومی که درون استخوان فک کاشته می شود تشکیل شده. انتهای ان یک گوی کوچک و سک سوکت همراه با حلقه پلاستیکی قرار می گیرد و وظیفه چسباندن دندان بر پایه را بر عهده خواهد داشت. این را نیز ذکر کنیم، به جهت اینکه تمامی مراحل مینی ایمپلنت در یک روز انجام می شود به ان ایمپلنت یک روزه نیز گفته می شود. بنابر این باید بدانید که انتخاب نوع ایمپلنت دندان بسیار مهم است و شما باید با استفاده از نظر دندان پزشک، در بین انواع ایمپلنت دندان، یک مورد را انتخاب کنید.

مزایا و معایب کاشت ایمپلنت دندان

آیا تا به حال به مزایا و معایب کاشت ایمپلنت دندان فکر کرده اید؟ انجام ایمپلنت دندان از چه جهت دارای مزایا و معایب است. هر روش و خدمات دندانپزشکی دو روی مثبت و منفی دارد. برای کاشت ایمپلنت دندان نباید تنها به مزایا ان توجه کنید بلکه باید در کنار توجه به مزایای کاشت ایمپلنت دندان به معایب ان نیز توجه کنید. ابتدا بر خی از مهم ترین مزایای کاشت ایمپلنت دندان را به شما معرفی خواهیم کرد و سپس به معرفی معایب کاشت ایمپلنت دندان خواهیم پرداخت.

مزایا:

دوام و طول عمر طولانی مدت
شباهت ظاهری بالا به دندان های اصلی
احساس راحتی بسیار خوب
حفظ ساختار چهره و شادابی صورت
جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان فک
کمک به هضم غذا

معایب:

هزینه به نسبت بالا
بوی بد دهان
نیاز به مراجعه های متعدد به پزشک
عدم موفقیت کاشت دندان
تورم صورت و لثه
نیاز به انجام جراحی های متعدد


آمار اینوگرافیک ایمپلنت دندان

انجام ایمپلنت دندان برای چه افرادی ممنوع است؟

هر فردی نمی تواند تحت هر شرایطی اقدام به کاشت ایمپلنت دندان کند. افرادی که دارای شرایط خاص هستند، کاشت ایمپلنت دندان برایشان ممنوع است. تا زمانی که مشکل این دسته افراد بر طرف نشده بهتر است از کاشت ایمپلنت دندان خودداری کنند. این افراد شامل:

دیابت کنترل نشده
سکته قلبی
کشیدن سیگار و قلیان
مصرف طواانی مدت بیس فسفونات
پوکی استخوان
بارداری
ضربان قلب نامنظم و غیر قابل کنترل
شیمی درمانی و پرتودرمانی

معروف ترین برند های ایمپلنت دندان

برای کاشت ایمپلنت دندان باید به برند ایمپلنت نیز توجه کنید. هر چه برند انتخاب شده شما معروف تر و مشهور تر باشد، طبیعتا قیمت ایمپلنت دندان نیز بالاتر است زیرا کیفیت ان ها به مشابه نمونه های دیگر به شکل قابل توجهی بهتر است. در این قسمت قصد داریم با کیفیت ترین و مهم ترین شرکت های تولید کننده ایمپلنت دندان را به شما معرفی کنیم:

Straumann
Danaher
BioHorizons
Astra Tech
Zimmer Biomet

کلام پایانی

در این مطلب از وبسایت دکتر محمدی سعی کردیم در مورد یکی از رایج ترین و محبوب ترین خدمات کلینیک دندانپزشکی با شما صحبت کنیم. اجرای ایمپلنت دندان تاثیرات مثبتی را بر روی سلامت بدن شما خواهد داشت. البته نباید از تاثیر بسیار زیاد ان بر روی زیبایی چهره غافل شد. هر انچه را که در مورد ایمپلنت دندان لازم بود با شما صحبت کردیم. دانستید که کاشت ایمپلنت دندان چه مزایا و معایبی با خود به همراه خواهد داشت. اگر در مورد ایمپلنت دندان و موضوعات پیرامونی ان سوالی در ذهن خود دارید، در بخش نظرات وبسایت با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن به تمامی سوالات شما در مورد ایمپلنت دندان پاسخ دهند.

 

  • ۰۱/۰۴/۲۹
  • شاهین سلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی